Overslaan en naar de inhoud gaan
Zelf ontwerpen?

FAQ

Bij Pouleyn vinden we het belangrijk dat je met een gerust hart kunt bouwen aan jouw droomproject. Daarom bundelden we de meest gestelde vragen van onze klanten – van praktische info tot onderhoudstips en advies rond levering en plaatsing. Zo vind je snel en duidelijk een antwoord.

Heb je toch nog een specifieke vraag of wil je liever persoonlijk advies? Ons team staat altijd voor jou klaar.

Service & interventie

Er is bij me ingebroken in huis. Wat nu?

Dat is uiteraard ontzettend vervelend om mee te maken. We raden je aan om onmiddellijk de politie te verwittigen en geen materiaal aan te raken tot zij ter plaatse zijn geweest voor vaststellingen.

Nadien kun je ons serviceteam op de hoogte brengen zodat we samen kunnen bekijken welke herstellingen of vervangingen nodig zijn. Vul daarvoor het serviceformulier op onze website in en voeg duidelijke foto’s toe van de schade. Op basis daarvan kunnen onze techniekers snel inschatten welke ondersteuning gepast is en hoe we je zo vlot mogelijk verder kunnen helpen.

👉 Vul hier het serviceformulier in.

Er komt water binnen langs mijn ramen of deuren. Wat nu?

Hout straalt warmte en karakter uit, maar vraagt ook de juiste zorg. Door blootstelling aan zon, regen en temperatuurschommelingen kan de afdichting na verloop van tijd haar werk minder goed doen.

We raden aan om jaarlijks een controle uit te voeren, vooral aan de siliconevoegen en dichtingen rond het raam- of deurkader. Silicone heeft namelijk een onderhoud nodig en kan na verloop van tijd verouderen of loskomen.

💡 Onderhoudstips:

  • Reinig de profielen met een zachte doek, water en natuurlijke zeep. Vermijd agressieve schoonmaakmiddelen.
  • Smeer scharnieren jaarlijks met zuurvrije olie of siliconenspray, zodat alles soepel blijft draaien. (voor onderhoud van je cilinder: gebruik NOOIT WD40. Gebruik in plaats hiervan een grafietspray.)
  • Kijk na of er kieren of beschadigde voegkitten zichtbaar zijn — dat is vaak de oorzaak van waterinsijpeling.

👉 Stel je vast dat er toch water binnenkomt? Vul dan het serviceformulier in en voeg duidelijke foto’s van de situatie toe, zodat onze techniekers gericht kunnen adviseren en indien nodig een interventie kunnen plannen.

Ik heb een probleem met mijn sleutels (verloren? kapot?)

Geen paniek — dit komt wel eens voor. Om je zo goed mogelijk te helpen, vragen we om het serviceformulier op onze website in te vullen. Voeg daarbij ook een foto toe van het kaartje met jouw unieke sleutelcode, dat je bij de oplevering hebt ontvangen.

💡 Tip: We raden sterk aan om bij ontvangst van het kaartje meteen een foto te nemen en deze veilig te bewaren. Zonder deze code kunnen wij helaas geen extra sleutel bestellen, omwille van de veiligheidsvoorschriften.

👉 Vul hier het serviceformulier in.

Kan ik extra zenders bestellen?

Ja dat kan zeker. Opgelet: deze moeten bij jou ter plaatse geprogrammeerd worden. Het is daarom aan te raden dit te combineren met een onderhoud.

Kan ik zelf de code wijzigen op mijn klavier?

Ja, dat kan, stuur gerust een mail naar service@pouleyn.be en we helpen je graag verder.

Mijn poort wil niet openen of sluiten, wat kan ik zelf proberen?

  1. Zijn de fotocellen volledig vrij? Check de fotocellen op vuiligheid, takken, bladeren of obstakels die ertussen staan.
  2. Staan de fotocellen nog in dezelfde lijn? Als door een aanrijding of hevige storm een paaltje schuin staat, zal dit maken dat de poort niet meer reageert.
  3. Is er een zekering uitgevallen? Check je zekeringskast.
  4. Is er een elektriciteitsprobleem? Zet de stroom uit en aan om te zien of de poort daarna terug werkt.
  5. Is de batterij van de zender plat? Als de poort niet meer reageert op één specifieke zender en voor de rest wel nog werkt, is de kans groot dat de batterij van de zender vervangen moet worden.

Vraag indien nodig hier een interventie aan.

Tip : indien de flitslamp knippert als je de poort probeert te openen, tel dan het aantal keren dat de lamp knippert en noteer dit op je interventie-aanvraag. Dit geeft een indicatie wat het probleem kan zijn.

Wat gebeurt er als ik de verkeerde code ingeef op mijn codeklavier?

Geen paniek, je kunt na het ingeven van een foutieve code de juiste code ingeven en de poort zal openen (bij een klavier van het merk Aiphone moet je wachten tot de lampjes niet meer branden).

Wat te doen bij glasbreuk?

Bij glasbreuk is het belangrijk om voorzichtig te blijven en de schade niet zelf te proberen herstellen. Glas kan verder barsten of letsels veroorzaken.

Vul het serviceformulier op onze website in en voeg duidelijke foto’s toe van de breuk (zowel van dichtbij als vanop afstand). Op basis van die beelden kunnen onze experts inschatten om welk type glasbreuk het gaat en welke interventie nodig is.

💡 Tip: Er bestaan verschillende soorten glasbreuk. Zo ontstaat een thermische breuk vaak vanuit een loodrechte hoek van 90°, waarna de barst zich verder kan vertakken. Andere breuken kunnen wijzen op een impact of een structureel probleem. Hoe duidelijker jouw foto’s, hoe sneller we de juiste oplossing kunnen voorzien.

👉 Vul hier het serviceformulier in.